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Communities of Practice

National Communities of Practice to Accelerate Integration of Climate Change Education (CCE) in Professional Degree Programs

In the third component of the project, Accelerating Climate Education for the Next Generation of Professionals, the Waterloo Climate Institute is planning to support (and if needed establish) national communities of practice to advance the integration of climate change adaptation curriculum into professional programs in other post-secondary institutions through capacity building and information sharing. The focus is on these key disciplines: 

  • Accounting 

  • Architecture 

  • Civil and Environmental Engineering 

  • Systems Design (and related) Engineering 

  • Planning 

Activities under this component include:  

  • Compiling and share findings, best practices, and tools to support the integration of new CCA competencies into programs across Canada through existing professional and academic networks as well as the Climate Institute website 

  • Hosting three national fora to bring educators of future accountants, architects, engineers and planners together to meet, talk to each other, and share experiences related to integrating climate education into their programs. The first one is planned for March 2025 and will be virtual – more information to come!.  

  • Hosting meetings, discussion and resource sharing among networks of professional schools and accreditation bodies 

  • Presenting and hosting workshops on climate change adaptation education at professional and academic conferences   

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Communautés de Pratique 

Communautés de Pratique Nationales pour Accélérer l'Intégration de l'Éducation au Changement Climatique (ECC) dans les Programmes de Diplômes Professionnels 

Dans la troisième composante du projet, Accélérer l'Éducation au Changement Climatique pour la Prochaine Génération de Professionnels, l'Institut du Climat de Waterloo prévoit de soutenir (et si nécessaire d'établir) des communautés de pratique nationales pour faire progresser l'intégration du curriculum d'adaptation au changement climatique dans les programmes professionnels d'autres établissements postsecondaires à travers le renforcement des capacités et le partage d'informations. L'accent est mis sur les disciplines clés suivantes : 

  • Comptabilité 

  • Architecture 

  • Ingénierie Civile et Environnementale 

  • Ingénierie de Conception de Systèmes (et connexes) 

  • Urbanisme 

Les activités de cette composante comprennent : 

  • Compiler et partager les résultats, les meilleures pratiques et les outils pour soutenir l'intégration de nouvelles compétences en ACC dans les programmes à travers le Canada via les réseaux professionnels et académiques existants ainsi que le site web de l'Institut du Climat 

  • Organiser trois forums nationaux pour rassembler les éducateurs des futurs comptables, architectes, ingénieurs et urbanistes afin qu'ils se rencontrent, échangent et partagent leurs expériences liées à l'intégration de l'éducation au climat dans leurs programmes. Le premier est prévu pour mars 2025 et sera virtuel – plus d'informations à venir ! 

  • Organiser des réunions, des discussions et le partage de ressources entre les réseaux des écoles professionnelles et des organismes d'accréditation 

  • Présenter et animer des ateliers sur l'éducation à l'adaptation au changement climatique lors de conférences professionnelles et académiques