Accelerating Climate Change Education (ACE) project
For professional degree programs of accounting, architecture, planning and engineering
The Waterloo Climate Institute is implementing a project to accelerate the integration of climate change adaptation (CCA) knowledge and skills into professional degree programs at universities and colleges across Canada. This three-year project (2024-2026) focuses primarily on Accounting, Architecture, Engineering and Planning, and Engineering programs. The project is being supported with funding from Natural Resources Canada's Climate Change Adaptation Program.
Project Components
The project comprises three interconnected components:
Component A - Needs Assessment: A national, holistic review of current climate change education practices and needs in the professional degree programs across Canada and inclusion of climate adaptation. Read more here about the survey. Read more here about the survey.
Component B - Curriculum revisions at University of Waterloo: Integrate climate adaptation into the curriculum of our own professional degree programs in accounting, architecture, engineering and planning, including experiential activities that support cross-professional learning, and in alignment with professional associations’ evolving competency development. Read more here about what we’re doing and how.
Component C - Communities of Practice: Support dialogue and collaboration to advance the integration of climate change education into the curriculum of professional degree programs in post-secondary institutions across Canada through capacity building and information sharing.
Project Partners / Nos Partenaires
Pour les programmes de diplômes professionnels en comptabilité, architecture, planification et ingénierie
L’Institut climat de Waterloo met en œuvre un projet visant à accélérer l'intégration des connaissances et des compétences en matière d'adaptation au changement climatique (AECC) dans les programmes de diplômes professionnels des universités et des collèges du Canada. Ce projet de trois ans (2024-2026) se concentre principalement sur les programmes de comptabilité, d'architecture, d'ingénierie et de planification. Le projet est soutenu par un financement du Programme d'adaptation au changement climatique de Ressources naturelles Canada.
Volets du Projet
Le projet comprend trois volets interconnectés :
Volet A - Évaluation des besoins : Un examen national holistique des pratiques et des besoins actuels en matière d'éducation au changement climatique dans les programmes professionnels au Canada et l'inclusion de l'adaptation au climat. En savoir plus sur l'enquête ici.
Volet B - Révision des programmes d'études à l'Université de Waterloo : Intégrer l'adaptation aux changements climatiques dans nos programme d'études de comptabilité, d'architecture, d'ingénierie et de planification, y compris les activités expérientielles qui soutiennent l'apprentissage interprofessionnel et s'alignent sur l'évolution du développement des compétences des associations professionnelles. En savoir plus ici sur ce que nous faisons et comment.
Volet C - Communautés de pratique : Soutenir le dialogue et la collaboration pour faire progresser l'intégration de l’éducation au changement climatique dans les programmes d'études professionnelles des établissements d'enseignement postsecondaire du Canada par le renforcement des capacités et le partage d'informations.